بالم لب خانگی با موم زنبور عسل | روش دوم


درست کردن بالم لب در خانه کار چندا دشواری نیست. به سادگی و با صرف کمی زمان می توانید بالم لب خانگی باکیفیت درست کنید.رسیدگی به لب ها باعث زیبایی لب شده و در آینده شما را برای استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی مختلف برای رفع مشکلات لب، بی نیاز می کند. لوازم مراقبت از لب اگرچه قیمت بالایی ندارند، اما اکثر برندها از مواد شیمیایی استفاده می کنند. این در حالی است که لب ناحیه ورودی به دهان است و امکان ورود این مواد شیمیایی به دهان زیاد خواهد بود. در نتیجه بهتر است از محصولات مراقبت از لب استفاده شود که در آن از مواد طبیعی استفاده شده است.

یکی از پرطرفدارترین محصولات مراقبت از لب، بالم لب است. بالم لب وظیفه مراقبت از لب را بر عهده دارد و همچون لایه ای محافظ بر روی لب قرار می گیرد. بالم لب هم از خشکی لب جلوگیری می کند و هم می تواند زیبایی لب را حفظ کند. بالم لب با موم طبیعی از بهترین انواع بالم لب محسوب می شود. خوشبختانه درست کردن بالم لب خانگی کار چندان سختی نیست. می توانید همین حالا دست به کار شوید و بالم لب باکیفیت بالا در خانه تهیه کنید.

در مطلبی مجزا به یکی از روش های درست کردن بالم خانگی با موم طبیعی زنبور عسل اشاره کردیم. اگر این مطلب را مشاهده نکرده اید، حتما از طریق لینک زیر آن را ببینید.

,,   آموزش ساخت بالم لب با موم عسل | روش اول

در این مطلب روش دوم ساخت بالم لب خانگی با موم را آموزش می دهیم. البته این آموزش دنبال روش اول است. تفاوت آن این است که می خواهیم با هم مرور کنیم که چطور می توانیم یک بالم لب دو رنگی زیبا ایجاد کنیم. به ویژه برای افرادی که قصد درست کردن بالم لب خانگی و فروش آن را دارند، این آموزش می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. پس بار دیگر توصیه می کنیم که قبل از تماشای این آموزش، روش اول درست کردن بالم خانگی را نیز ببینید.

مرحله اول » موم زنبورعسل، روغن نارگیل ، کره شی را ذوب کنید.

 


نصف قاشق چای خوری گلوله های موم زنبور عسل را درون یک کاسه شیشه ای مقاوم در برابر حرارت قرار دهید. 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1 قاشق چای خوری کره شی Shea butter را اضافه کنید. ظرف حاوی مواد را در قابلمه ای که حداقل 2 سانتی متر از کف آن با آب پر شده است بگذارید و زیر قابلمه را روشن کنید.

•  می توانید از روغن دیگری مانند روغن زیتون به جای روغن نارگیل استفاده کنید.
•  می توانید از نوع دیگری کره به جای کره شی مانند کره کاکائو یا کره انبه استفاده کنید. اما به هیچ وجه از کره معمولی استفاده نکنید.

مرحله دوم » در صورت تمایل 2 تا 3 قطره روغن طعم دهنده اضافه کنید

 

 

از همان روغنی که برای طعم دار کردن آب نبات استفاده می شود، می توان برای طعم دار کردن بالم لب نیز استفاده کرد. از عصاره ها استفاده نکنید؛ زیرا خیلی خوب با پایه مومی این نوع بالم لب مخلوط نمی شوند.

مرحله سوم » یک کاتر کوکی یا شکل دلخواه درون ظرف کوچک قرار دهید.

 


یک کاتر کوچک کوکی که اصولا در شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد را درون یک ظرف کوچک که برای قرار دادن مواد بالم لب در نظر گرفته اید، قرار دهید. می توانید از شکل های مختلف ساده یا خاص استفاده کنید. انواع قلب ها بسیار محبوب هستند؛ اما می توانید از شکل دیگری نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم » با قطره چکان ترکیب بالم را درون ظرف بریزید

 


مخلوط ذوب شده را در اطراف کاتر کوکی بریزید. مراقب باشید که آن را پر نکنید. دقت کنید که درون برش کوکی مواد بالم لب وارد نشود. اضافه مواد بالم را نگه دارید تا در ادامه با آن کارهای جذاب تری انجام دهیم!

مرحله پنجم » قبل از جدا کردن کاتر کوکی بگذارید بالم موم ببندد.

 


در این مرحله باید صبر کنید تا بالم موم در اطراف کاتر کوکی سفت شود. این کار ممکن است یک ساعت زمان ببرد. با قرار دادن ظرف بالم لب خانگی خود در یخچال می توانید کار را سرعت بدهید. پس از اینکه مومیایی سفت شد، می توانید کاتر را بردارید.

مرحله ششم » به بالم لب رنگ و عطر بدهید

 


مواد باقیمانده از ترکیب بالم لب را دوباره گرم کنید و مقداری رنگ یا عطر و طعم به آن اضافه کنید. برای اضافه کردن رنگ، می توانید مقداری رژ لب به مخلوط اضافه کنید. اگر قبلاً هیچ روغن معطر اضافه نکردید، اکنون می توانید این کار را انجام دهید.

مرحله هفتم » مخلوط ذوب شده را درون سوراخ ایجاد شده در ظرف بالم لب بریزید.

 


در صورت نیاز، برای ریختن مواد رنگی درون قسمت خالی می توانید از قیف کوچک، سرنگ یا قطره چکان استفاده کنید. حتما سوراخ یا قسمت خالی را کاملاً پر کنید. اگر مواد رنگی بیرون از حفره ریخت، خیلی سریع آن را پاک کنید.
مرحله هشتم: آمادگی نهایی بالم برای مصرف

بالم لب را درون یخچال قرار دهید تا سریع سفت شود. برای این مرحله الزامی است که آن را درون یخچال قرار دهید و الا ممکن است بقیه بالم اطراف خود را نیز ذوب کند. هنگامی که بالم لب در یخچال سخت شد که تنها چند دقیقه به طول می انجامد، می توانید درب آن را قرار داده و از آن استفاده کنید.
 

درست کردن بالم لب در خانه کار چندا دشواری نیست. به سادگی و با صرف کمی زمان می توانید بالم لب خانگی باکیفیت درست کنید. جالب است بدانید که تهیه بالم لب خانگی یکی از مشاغل پرطرفدار است. اگر بتوانید بالم های خوب و البته زیبا درست کنید، از مواد طبیعی باکیفیت بهره ببرید و سیستم بازاریابی خوبی به ویژه در اینترنت داشته باشید، تهیه بالم لب می تواند منبع درآمد خوبی برای شما باشد. با این حال درست کردن بالم لب طبیعی در خانه می تواند برای رفع نیاز خود و دیگر اعضای خانواده باشد.

 

 

-